Monday, September 28, 2009

Alhamdulillah dan Tahniah..:)

Assalamualaikum w.b.t..Alhamdulillah pejam celik pejam celik dh seminggu kita sambut raya..xsangka masa begitu cepat berlalu..terasa mcm br semlm aku apply cuti raya kat cuti web jkr..huhu..tup2 arini dh didalam ofis..tp seb baik dtg ofis kemas2 brg je sbb dh nk pindah 1/10 ni ke cawangan baru(alhamdulillah rezeki dibulan puasa)..
acara akad nikah
Actually entry kali ni utk nk mengucapkan tahniah buat kawan baik aku..hazirah yang selamat diijabkabulkan dengan zulkhairi pada 22/09/09 yg lalu di p.puteh, kelantan..alhamdulillah bertemu jodoh jgk akhirnya..kalau dh jodoh x kemana..

Setelah hampir 7 tahun kitorg berkawan akhirnya sampai jugak aku di pasir puteh walaupun terpaksa meredah jem yang panjang di machang..lebih kurang 6 jam perjalanan..perjalanan pulang ke k.lipis pulak just ambil ms 4 jam (kalau tak kerana lori balak yg hampir 15 buah di laluan merapoh-lipis mesti lg awl sampai)..tp rs agak terkilan sbb xdpt nk tolong pengantin perempuan buat persiapan pada mlm sebelum majlis akad nikah disbbkn terpaksa mencari chalet yang agk jauh dr umah pengantin..ape2 pun Allah dah aturkan semuanya..


pengantin tengah tunggu nak makan beradab :D


Anyway sekali lagi aku nk ucapkan tahniah kat hazirah n zul..alhamdulillah dh selesai semuanya..nasihat aku buat hazirah..taat kpd Allah, taat kpd suami, bersabar dan tidak jemu memberikan yang terbaik tanpa m'harapkan apa2 balasan..yang penting balasan pahala dari Allah..InsyaAllah pasti kerukunan rumahtangga akan terjamin..buat zul pulak..jagalah hazirah sebaik-baiknya dan terimalah dia seadanya..

Semoga Allah mengurniakan zuriat yang soleh dan solehah yang sentiasa mencintai dan menyayangi Allah dan rasulNya..InsyaAllah..


~ tiada harapan lain dari seorg sahabat melainkan harapan untuk melihat kebahagiaan sahabatnya di dunia dan lebih2 lagi kebahagiaan di akhirat..~

2 comments:

  1. thanks for coming n for the present..really appreciate it ^_^

    ReplyDelete
  2. huhuh..1st time gi umh hg..smpi gak aku..heheh..

    ReplyDelete